Thursday, December 15, 2011

Oley! : Ole-ole buat Muslim Malaya.

Oley! Satu lagi video respond untuk isu Hudud dalam Sembang Rakyat yang dipermainkan si Jahil. Filem pendek ini telah dihasilkan OneHeart CS.

Minggu lepas Ummat Islam di Malaysia sangat terguris dan terhina dengan penghasilan beberapa video oleh rancangan Sembang Rakyat yang menjahilkan masyarakat dan menghina hukum Allah secara terang-terangan. Maka Oley ini salah satu usaha memberikan kefahaman yang betul kepada masyarakat.

Korang tau apa maksud Oley? hehe. Bila sebut Oley, aku teringat kat iklan Ronaldo gelecek bola. Haaaa. itu la Oley!. Kalau korang tengok matluthfi tersepak bola masuk bawah kangkang Bob Lokman. Gelecek bawah celah kaki lawan itu dipanggil Oley!. Kiranya filem pendek ini gelecek kepada isu dari filem Sembang Rakyat. Haha. (ini pandangan aku je).





Tak sampai sehari, video ini sudah dikongsikan lebih dari 30,000 orang dalam Facebook. Bukan setakat itu, dalam beberapa jam sahaja, sudah ada beberapa page dihasilkan dalam facebook kesan dari filem pendek ini. Selain dari pengisisan yang menarik, kata-kata matluthfi90 antaranya menjadi tarikan dan berpengaruh sehingga terciptanya page Curi gitar haram , curi hati takpe dan fanpage Oley~ di facebook.


Tahniah kepada para pelakon, Bob lokman (pelakon), Mathluthfi (Vlogger), Ust Riduan Mohd Nor (Muslim Care), Ust Syed Abdul Kadir Aljofree (Tanyalah Ustaz TV9), Ust Nik Abduh (ILMAM), Ust Nasrudin Hassan Tantawi dan sahabat-sahabat team production OneHeart CS yang terlibat secara langsung atau tak langsung.


Bahkan lagu tema dan lagu latar filem ini turut menjadi buruan akibat dari fenomena Oley!
Salah satunya ialah lagu dari M.Nasir (Kembara) ni, Impian Anak Jalanan;






Satu lagi ialah lagu Mega Utami-Raudhah;





Nak download lagu Raudhah ni? Kelik je kat link ni; http://www.opendrive.com/files/OF8xNDY2MTFfMFhmM3RfY2ZiNQ/Raihan%20-%20Raudhah.mp3




Ramai yang berkongsi yang mereka mendapat mafaat dan penambahan kefahaman berkenaan Hudud berdasarkan video ini. Medium yang sangat berguna untuk "menjentik" intelek mereka yang malas nak membaca. (jentik je, kalau nak ilmu lagi mantop, kena membaca jugak)


InsyaAllah, video dan filem pendek Islamik semakin banyak dikongsikan pada hari ini. Satu hari nanti Islam akan dijulang semula.


Oley!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi memberi komen ya! Semoga ceria selalu!